مهر 21
1397

مفهوم سامانه پیامکی چیست ؟

سامانه پیامکی در حقیقت یک محیط آنلاین تحت وب است که توسط شرکت ها و سایت های مختلف در اختیار شما قرار می گیرد تا با استفاده از آن بتوانید به صورت هوشمند پیامک ارسال و دریافت، و پیامک های خود را مدیریت کنید .

شماره خطوطی که در سامانه پیامکی از آن استفاده می کنیم معمولا با پیش شماره های 1000، 2000، 3000، 5000، خط ثابت (021، 026) و نام تجاری هستند.
 
چگونه از سامانه پیامکی استفاده کنیم ؟

برای استفاده از سامانه پیام کوتاه، در ابتدا باید از یکی از شرکت های ارائه دهنده پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی یک پنل تهیه کنید.
بعد از ثبت نام یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار قرار میگیرد. کافیست با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، وارد سامانه و حساب کاربری خود  شوید و با استفاده از امکانات سامانه، بازاریابی پیامکی خود را شروع کنید، می توانید به بانک شماره های مورد نظر خود (مثلا به تمام مهندسین کشاورزی تهران)  پیامک ارسال کنید.

معمولا در سامانه پیامکی، خطوطی برای ارسال پیامک به صورت رایگان و یا هزینه دار در اختیار شما قرار میگیرد تا به واسطه آن پیامک های خود را ارسال کنید.
 

برخی از قابلیت های سامانه پیامکی :

یک سامانه پیامکی خوب و کارآمد داری امکانات فراوانی است که در ادامه چندی از مهمترین این امکانات را شرح می دهیم.


- قابلیت ارسال پیامک انبوه

 - دسترسی به بانک شماره های سامانه پیامکی

برای این که از پیامک های تبلیغاتی خود بیشترین سود را ببرید باید توجه داشته باشید که شما با توجه به کسب‌وکار خود به بانک شماره‌های متفاوتی نیاز دارید.

 - ارسال پیامک در زمان تعیین شده

با این قابلیت سامانه پیامکی شما می توانید زمان خاصی را برای ارسال پیامک های خود تعیین نمائید.در زمان مقرر ارسال ها به صورت کامل انجام شده و نیازی به حضور شما در سایت یا اینترنت نیست.

- ابزارهای تحلیلگر و منشی هوشمند

ابزارهایی مانند تحلیلگر و منشی هوشمند به شما کمک می‌کند یک خبرنامه پیامکی ایجاد کنید و به تدریج مشتریان خود را افزایش دهید.
ابزارهایی مانند کدخوان به شما کمک می‌کنند تا برای مشتریان خود مسابقه برگذار کنید و با ابزار نظرسنجی می‌توانید از مشتریان خود نظرسنجی کنید.

 
- قابلیت گزارش گیری از پیامک ها

از ویژگی‌های مهم و کاربردی در سامانه پیامکی این است که شما با یک کلیک ساده در کمتر از یک دقیقه خواهید دید که چه تعداد از مشتریان شما پیامک تبلیغاتی شما را دریافت کردند و چه تعداد نه.

شما می بایست فقط هزینه پیامک های تحویل داده شده را پرداخت کنید و بقیه هزینه به شما بازگشت داده خواهد شد

 
- وب سرویس ارسال و دریافت پیامک

توسط وب سرویس سامانه پیامکی شما قادر خواهید بود وب سایت و یا نرم افزار خود را با استفاده از چند خط کد نویسی به پنل اس ام اس متصل کنید و عملیاتی از قبیل ارسال و دریافت اس ام اس را با توجه به سایت و نرم افزار خود به صورت دلخواه مدیریت کنید.

 
کار کردن با سامانه پیامکی

یکی از ویژگی های مهم سامانه پیامکی خوب، این است که شما بتوانید به راحتی با آن کار کنید و به دانش خاصی نیاز نداشته باشید.



بازاریابی پیامکی یکی از بهترین، موثرتین، سریعترین، ارزانترین و راحت ترین راه ها است. شاید تاکنون به پیامک های تبلیغاتی توجه نکرده اید و یا حتی آن را بیهوده دانسته اید، اما باید بدانید که با استفاده صحیح از بازاریابی پیامکی بازخورد بسیار خوبی از آن به دست می آورید.

کافی است از بهترین سامانه پیامکی استفاده کرده و اصول بازاریابی پیامکی را رعایت کنید و اشتباه دیگران را در این راه تکرار نکنید، این باعث می شود تبلیغات پیامکی شما دیده شود و مورد استقبال مشتریانتان قرار گیرد.