آبان 20
1397



امروزه یکی از سریع ترین و موثرترین راه های تبلیغات، ارسال اس ام اس تبلیغاتی است.نگارش صحیح متن اس ام اس تبلیغاتی یک رکن اساسی در پیامک های تبلیغاتی موفق و پربازده است در این مقاله قواعد و اصول نگارش پیامک تبلیغاتی موثر را بررسی می کنیم.

نگارش اس ام اس تبلیغاتی تاثیر گذار

در ارسال پیامک های تبلیغاتی بسیاری از  مشترکین بازخورد بسیار مناسبی از تبلیغات خود دارند و باور دارند که اس ام اس های تبلیغاتی برای آنها مفید بوده و پیوسته از این امکان استفاده می کنند.
 اما  عده ای از مشترکین هم هستند که این کار را بیهوده تلقی می کنند.

چرا این گونه است؟ تفاوت این دو در چیست ؟

 اگر به پیامک های آنها توجه کنیم متوجه کم وکاستی های زیادی می شویم، نکاتی که رعایت نشده است. یکی از بدترین این مشکلات عدم نگارش صحیح متن پیامک تبلیغاتی است.

نگارش صحیح متن پیامک تبلیغاتی در کنار انتخاب درست جامعه هدف شما ،منجر به جذب مشتری و فروش بیشتر محصول خواهد شد.

 
قواعد و اصول کلی در مورد نگارش متن پیامک تبلیغاتی

از کلمات تخصصی پرهیز کنید.

در متن اس ام اس تبلیغاتی خود از کلمات تخصصی استفاده نکنید.زیرا ممکن است مخاطب شما اطلاعاتی در مورد ان کلمه تخصصی نداشته باشد و در عین حال به محصول شما نیاز داشته باشد ولی چون مفهوم کلمه به کار رفته در متن شما را نمیداند بنابراین پیامک شما را نادیده میگیرد.

 
جلب توجه مشتری با کاراکترهای خاص

استفاده از کاراکترهای خاص در متن پیامک تبلیغاتی موجب جلب توجه بیشتر خواننده می شود.
میتوانید از کارکتر های خاص مثل : {،(:،*،" و یا ایموجی ها برای جلب توجه مشتری در عبارات و تخفیفات خاص استفاده نمایید.

 
ساختارکلی متن پیامک تبلیغاتی

متن اس ام اس تبلیغاتی باید ساده، مستقیم باشد، پیشنهاد می شود در متن پیامک از جملات کوتاه و جذاب استفاده شود ویا به عباراتی دیگر خیلی طولانی نباشد و بهتر است شامل قسمت های زیر باشد.

برند یا شعار تبلیغاتی : نام برند یا یک شعار تبلیغاتی کوتاه می تواند تبلیغات شما را به یاد ماندنی تر کند و در ذهن خواننده بماند.

بیان ویژگی  محصول یا خدمات : ویژگی یک محصول یا خدمات بخشی از پیام است که خواننده پیامک را ترغیب می کند.

نحوه سفارش محصول : اگر سفارش محصول دارید نحوه این کار را حتما درج کنید.

نحوه ارتباط : نحوه ارتباط خود را با مشتری در انتهای پیامک درج کنید.

 

در صورت امکان نام مشتری و مخاطب را درج کنید.

اگر کسی که برای او پیامک تبلیغاتی ارسال می کنید جز مشتریان شما است (مثلا مشتری فروشگاه پوشاک شما است) بهتر است شروع پیامک حاوی نام مشتری باشد که موجب اعتماد و توجه بیشتر مشتری به کالا و  خدمات شما می گردد.