آبان 13
1397

طراحی سایت به عنوان یک اعتبار برای شروع به کار در اینترنت می باشد اما داشتن یک وب سایت در صورتی که کاربر نتواند آن را در موتورهای جستجو بیابد، نمی تواند شما را به اهدافتان برساند. بنابراین برای دیده شدن بایستی در صفحه های ابتدایی نتایج جستجو قرار بگیرید. از این رو سئو سایت می تواند در این زمینه برای بالا بردن رتبه سایت شما تاثیر داشته باشد.

لینک ها بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی موتور گوگل هستند که شبکه های اینترنتی را از لحاظ داخلی به هم متصل می کنند. با رعایت نکات زیر در خصوص لینک دهی در طراحی سایت، می توانید سئو سایتتان را افزایش دهید.


» بک لینک ها یا لینکهای ورودی

در نظر گوگل، هر یک بک لینک، به منزله یک رای اعتماد می باشد. لینک دهی دیگران به سایت شما، نشان دهنده این است که سایت شما مهم و شناخته شده است و این کار باعث افزایش رنکینگ شما خواهد شد. با این وجود، دقت کنید که تمامی بک لینک های شما دارای کیفیت بالا باشند و از سایت های معتبر و درجه بالا باشند. دقت کنید که تکنیک های سئوی کلاه سیاه می تواند به شدت رنکینگ شما را از بین ببرد و به آن لطمه وارد کند، لذا از آنها اجتناب کنید.


» لینک دهی داخلی

سعی کنید تا حد امکان در طراحی سایت خود، لینک دهی داخلی داشته باشید.  سعی کنید در همه  پست ها، حداقل یک لینک داخلی پیوند کنید. دقت کنید که فقط به موضوعات مشابه، لینک دهی داشته باشید.


» لینک دهی خارجی

لینک دهی خارجی به سایر سایت ها، مطلبی نیست که بخواهید از آن واهمه و ترس داشته باشید. هنگامی که به مطالب با کیفیت لینک دهی می کنید، این کار در واقع به گوگل کمک می کند تا بفهمد مطلب خود شما راجع به چه چیزی است و همچنین به گوگل می فهماند که مطلب و محتوای شما نیز با کیفیت می باشد.


» لینک های نوفالو

شاید برخی اوقات بخواهید و یا مجبور شوید به یک سایت لینک دهی کنید اما در عین حال به دلایل مختلف تمایل ندارید هیچ ارزشی را به آن سایت منتقل کنید. مثلا سایتی که می خواهید به آن لینک دهی کنید، سایت رقیب شماست، یا کیفیت پایینی دارد، در این صورت می توانید از تگ نوفالو استفاده کنید و یک بک لینک نوفالو به آن سایت بدهید تا گوگل آن را فالو نکند و هیچ ارزشی به آن اضافه نشود.