پاپ آپ چیست؟ ابزاری برای بهبود وضعیت فروش و سایر فاکتورهای اساسی سایت و یا مزاحمی برای مخاطبان که بر سئوی سایت نیز اثر منفی میگذارد؟ مدتها نزد متخصصین درباره این موضوع بحث شده است؛ و حتی گوگل نیز در اظهارنظری پاپ آپ را در صورت استفاده نادرست، ابزاری نامناسب و مزاحم برای کاربران تشخیص داد. در این مقاله وبسایت نیکان هاستینگ میخواهم شما را با انواع پاپ آپ و اثر آن بر سئوی سایت و همچنین نکاتی برای استفاده از آن آشنا کنم.
مایلم در ابتدای مقاله بهطور خلاصه بگویم که پاپ آپ ابزاری خوب برای به دست آوردن بعضی از اهداف است. اما چند و چون استفاده از آن نتیجه کار را مشخص میکند؛ و گاهی استفاده نادرست از آن باعث میشود که این ابزار برای سئوی سایت شما مضر باشد. انواع پاپ آپ نوع خاصی از تعامل با موتور جستجوی گوگل را ایجاد میکند. همچنین انواع پاپ آپ میتواند نوع تعامل وبسایت شما را با کاربران دگرگون کند.
پاپ آپهای پوشش دهنده Overlays
پاپ آپهای مودال Modals
پاپ آپهای Interstitials
فاکتورهای مهم سئو در استفاده از پاپ آپ
فارغ از انواع پاپ آپ، آنچه مهم است هماهنگی آن با اصول سئو است. در این زمینه میتوان گفت اصول سئو دقیقا همگام با اصول تجربه کاربری است. یعنی به طور خلاصه اگر قصد استفاده از پاپ آپ در هر نوعی را دارید؛ باید مواردی را رعایت کنید که منجر به ایجاد بهترین تجربه در کاربری سایت برای مخاطبان شود.